URL فارسی یا انگلیسی؟
آدرس وبسایت خود را به چه زبانی بنویسیم که باعث بهبود سئو شود؟
شاید در نگاه اول این موضوعی کماهمیت و پیش پا افتاده به نظر میرسد اما دقت و وسواس سئوکاران موجب میشود همیشه به دنبال یک پاسخ قطعی برای بهینهسازی سایت باشند.
این سوال را میتوان به دو بخش تقسیم کرد؛
۱- گوگل در مورد زبانِ آدرس صفحات چه نظری دارد؟
۲- سایتهای برتر در نتایج آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟
نظر گوگل چیست؟
«بهتر است بهجای اینکه در مورد زبان URL صفحات بحث کنید، به این فکر باشید که چگونه میتوانید آدرس صفحات را به بهترین شکل برای کاربر بهینه کنید.»
– جان مولر، متخصص و تحلیلگرِ وبمستر در گوگل
بنابراین استفاده از زبان غیرانگلیسی برای سایتهایی که محتوای آن به زبانها دیگری نگارش شده، هیچ مانعی ندارد و رباتهای گوگل مشکلی برای کراول و ایندکس نخواهند داشت.
چگونه آدرس صفحات را برای گوگل و کاربر بهینهسازی کنیم؟
از آنجایی که بهبود تجربه کاربری یکی از مهمترین اهداف گوگل در سئو بوده و هست، در نظر بگیرید که کاربران برای لینک دادن به چه وبسایتهایی، با مشکلی مواجه نمیشوند.
برای مثال، استفاده از ویرگول، کامانقطه، فاصله (اسپیس)، اعداد، کدهای نامفهوم و هر کاراکتر ویژهای که خوانایی آدرس را کم کند میتواند برای کاربر مشکل ساز باشد.
برای جداسازی کلمات، بهتر است از علامت dash (-) استفاده کنیم اما به کار بردن underscore (_) توصیه نمیشود.
نتایج برتر، آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟
این موضوع ممکن است در حوزههای مختلف کاملاً متفاوت باشد؛ بهتر است شما در حوزهی کاری خودتان، آزمایش و نتیجهگیری کنید.
دقت داشته باشید، اگر فارسی باشد، وقتی لینک را کپی میکنیم تبدیل به کاراکترهای ناخوانا و طولانی میشود.
نتیجهگیری: مفهوم از محتوا مهمتر است.
آدرس یک صفحه بخشی از محتوای آن نیست ولی میتواند بر روی تجربه کاربر هنگام جستجو و اشتراکگذاری تاثیرگذار باشد.
منبع: وبسایت وبسیما
- سوال: مباحث سئو برای شما جذاب است؟
-
بازتاب: هدفگذاری برای تولید محتوا - نازنین ایمانی