چگونه کارهایی که دوست نداریم را انجام دهیم؟

چگونه کارهایی که دوست نداریم را انجام دهیم؟

 

تصور کنید درگیر حل مسئله‌ای هستید که یافتن جوابش به این راحتی نیست. باید مطالعه، مشورت و تحقیق کنید تا ابعاد موضوع برایتان روشن شود و بتونید راه حل را پیدا کنید.

با کتاب خواندن شروع می‌کنید اما بعد از چند صفحه، حوصله‌یتان سر می‌رود. کتاب را به گوشه‌ای می‌اندازید و به سراغ یکی از بازی‌های موبایلتان می‌روید. دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های تازه‌ای گذاشته‌اند. آن‌ها را هم چک می‌کنید. کمی بعد عذاب وجدان گریبانگیرتان می‌شود. لپ‌تاب را روشن می‌کنید. عبارت موردنظرتان را در گوگل جستوجو می‌کنید. بیشترشان را نمی‌پسندید اما بالاخره سه وبسایت مفید و به درد بخور پیدا می‌کنید.

در گوشه‌ی یکی از صفحات، تبلیغی چشمک می‌زند؛ توجهتان جلب می‌شود. یک رستوران محلی تخفیف قابل‌توجهی برای شام امشب گذاشته‌ است. نام رستوران را تا به حال نشنیده‌اید اما پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسد البته ممکن است کیفیت غذایش خوب نباشد و روی دستش مانده باشد. برای تصمیم‌گیری باید نظر بقیه کاربران را بخوانید…

در انتهای روز متوجه می‌شوید؛ برای حل آن مسئله کاری نکرده‌اید. تمام روز برای فرار از کارجدی و عمیق، سرگرم کارهای بیهوده شده‌اید.

باید قورباغه را قورت داد و هر چه زودتر این‌کار را انجام دهید بهتر است. پیشنهاد من این است با خودتان به گفت‌وگو بپردازید. روی کاغذ بنویسید یا با موبایل صدای خود را ضبط کنید.

چیزی شبیه به این کار:

◊ چرا شروع نمی‌کنی به درس خوندن؟

Δ نمیدونم از کجا باید شروع کنم. 

◊ تا نری سراغ کتابا که نمی‌فهمی؟

Δ آره اما وقت پیدا نمی‌کنم.

◊ بیا یه کاری کنیم. همین الآن برو سراغ کتابا اما درس نخون. اول یک نقشه‌راهی رو مشخص کن برای خودت که از کجا شروع کنی چه طوری ادامه بدی.

 

اگر این روش را امتحان کردید؛ حتما در این‌ صفحه برایم بنویسید. 

 

دیدگاه‌ها ۰