هدف‌گذاری برای تولید محتوا

هدف‌گذاری برای تولید محتوا
اهداف کلی برای تولید محتوا

اولین گام‌ تولید هر محصولی، تعیین هدف است. اهداف می‌تواند در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شود. ممکن است شما برای به‌روزرسانی دانسته‌های خود سراغ تولید محتوای متنی بروید یا بخواهید برای جذب مشتری جدید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید.

به‌طور کلی، ۴ دلیل برای تولید محتوا وجود دارد:

  • اطلاع‌رسانی (مثل محتوای کانال‌های خبری)
  • سرگرم‌کردن (مثل صفحات اینستاگرام بعضی از کمدین‌ها)
  • الهام بخشیدن (مثل اکثر Ted talk ها)
  • متقاعد کردن (مثل صفحه تبلیغ محصولات)

گاهی شما با تولید یک محتوا، چندین هدف را  مدنظر دارید.

 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم؛ می‌توان دقیق‌تر شد و اهداف را در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی کرد.

اهداف شخصی

این دسته از اهداف در راستای توسعه‌ی فردی است. معتقدم این اهداف از بقیه مهم‌تر است. معمولا ماه‌ها طول می‌کشد که محتوا به کسب درآمد منجر شود یا در کلمه‌کلیدی خاصی اولین پیشنهاد گوگل شود اما توسعه فردی از همان روز اول آهسته آهسته خود را نشان می‌دهد. به نوعی سوخت اصلی موتور مولد محتواست.

برای مثال:

  • یوتیوبری که برای بهتر شدن فن بیانش ویدیو می‌سازد.
  • پدربزرگی که برای ایجاد ارتباط بهتر با نسل جوان سراغ وبلاگ‌نویسی رفته است.
  • پادکستری که می‌خواهد افراد هم‌دغدغه با خود را پیدا کند و دوستان جدیدی پیدا کند.
اهداف بازاریابی

اهداف بازاریابی، در خدمت افزایش فروش است.

برای مثال:

  • نویسنده‌ای که می‌خواهد کتابش به نوبت چاپ سوم برسد.
  • مترجمی که قصد دارد دانلود مقاله‌اش به ۳۰۰۰ بار برسد.
  • مدیر وبسایتی که تلاش می‌کند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری دو درصد افزایش یابد.
اهداف فنی

این اهداف در راستای بحث‌های فنی وبسایت و بهبود تجربه کاربریست.

برای مثال:

  • رسیدن به صفحه اول گوگل با سرچ کلمات کلیدی «آموزش نقاشی با مداد»
  • افزایش time on page وبلاگ تا ۵ دقیقه به وسیله ارتقا UX
  • بازدید ۱۰۰ نفر در روز از وبسایت
نکته مهم:

برای نتیجه بهتر حتما برای هر یک از اهدافتان بازه زمانی تعیین کنید.

 

بعد از تعیین اهداف، وارد مرحله طوفان ذهنی می‌شوید. در مقاله‌ای جداگانه درمورد آن صحبت خواهم کرد.

 

سوال: شما اهدافی را برای تولید محتوا تعیین کرده‌اید؟

 

 

دیدگاه‌ها ۰