کسب درآمد از تولید محتوا

کسب درآمد از تولید محتوا
نکاتی درمورد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا:

 

  • وقتی قرار است مخاطب برای اولین بار با شما آشنا شود، نباید او را با اطلاعات بمباران کنید. صفحه فرود(Landing page) شلوغ و بی‌نظم، مخاطب را فراری می‌دهد.
اگر محصولات متفاوتی برای عرضه دارید، بهتر است در ابتدا فقط روی یک مورد متمرکز شوید.

 

  • یکی از عوامل موفقیت هر کسب و کاری آمیخته‌های بازاریابی (4P) است که شامل ۴ فاکتور زیر است؛
    Product
    Price
    Place
    Promotion

در ادامه به اختصار درمورد هرکدام صحبت خواهیم کرد.

۱- محصول (Product):
محصول می‌تواند به صورت کالای قابل لمس (مثل کتاب) یا خدمت (مانند برگزاری کلاس) باشد.

۲- قیمت (Price):
برای تعیین قیمت هر محصولی باید دو مورد را در نظر گرفت:
اول: برای تولید این محصول چه مقدار هزینه کرده‌ایم.
وقتی محصول شما فیزیکی و قابل لمس نباشد، برآورد هزینه‌ سخت است، اما می‌توان به مقدار زمانی که برای تهیه‌ی این محصول صرف کرده‌اید توجه کنید.
دوم: رقیبانمان چنین محصولی را با چه قیمتی ارائه می‌دهند.
از آن جایی که هر گردی گردو نیست، ممکن است محصولی که شما ارائه می‌دهید نمونه‌های مشابه زیادی نداشته باشد. در هر صورت بررسی بازار به شما کمک می‌کند متوجه قیمت حدودی محصولتان شوید.

همیشه باید ارزشی که به مشتری ارائه می‌کنید، از پولی که در ازای آن دریافت می‌کنید، بیشتر باشد.
وای به حال روزی که مخاطب حس کند؛ نمی‌ارزید…
مثلا وقتی دوره‌ای برگزار می‌کنید؛ در کنارش می‌توانید کتاب الکترونیکی رایگان، کد تخفیف برای دوره‌ی دیگر و… را به مخاطب هدیه دهید.

 

۳- نحوه‌‌ی ارسال (Place)
نحوه‌ی ارسال، هزینه‌ی و سرعت تحویل محصول بسیار مهم است. وبسایت‌های فروش کتاب‌های الکترونیکی مانند طاقچه با تکیه بر ارسال آنی محصول، به سودآوری زیادی دست یافته‌اند.

 

۴- پیشبرد فروش (Promotion)
به راه‌های معرفی محصول به مخاطب، پروموشن می‌گویند. تبلیغات یکی از زیرمجموعه‌های آن است و سبب شناخته شدن برند و افزایش فروش می‌شود.

دیدگاه‌ها ۱