دومین نشست باشگاه نویسندگی

دومین نشست باشگاه نویسندگی

تجربه نگاری دومین نشست باشگاه نویسندگی شیراز | ۱۴۰۰/۶/۸ دوشنبه

موضوع: آموزش

 

این هفته یک عضو جدید به ما اضافه شد؛ زینب فولادی عزیز در این جلسه ما را همراهی کرد و از دغدغه‌هایش گفت. در همان ابتدا، فیروزه از مینی کلاس زندگی‌نامه‌نویسی من پرسید و مرا تشویق کرد. در این چند روز بازخوردهای مثبت زیادی در مورد این کلاس دریافت کرده بودم که مرا دلگرم می‌کرد.

در این نشست، از راه‌های مختلف “آموزش دیدن” صحبت کردیم، من از دوره‌ای گفتم که توسط یک دانشگاه مطرح در تهران (به صورت آنلاین) برگزار شده بود و من از کیفیت آن راضی نبودم، فیروزه، هدا و زینب هم از تجربیات مشابهشان گفتند. همه متفق‌القول بودیم که مدرس خوب، کم پیدا می‌شود و اگر کتابخوانی را جدی بگیریم؛ به مطالب آموزشی جذابی دست پیدا خواهیم کرد.

زینب کتاب یحیای زاینده‌رود از کیهان خانجانی را به ما معرفی کرد، او معمولا قبل از اینکه شروع به نوشتن کند؛ این کتاب را مطالعه می‌کند. فیروزه از کتاب‌هایی گفت که به دوستانش امانت داده بود اما پس نداده بودند و هدی از دو ترجمه‌ی متفاوت از کتاب ‘داستان‌هایی که می‌چسبند” گفت.

قرار شد در این هفته، هرروز ۵ تا ۵ دقیقه مطالعه کنیم. همچنین برای عملی کردن دانسته‌ها، ۵ تا ۵ دقیقه نوشتن را نیز در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانیم.

 

سوال: شما خواندن چه کتابی را توصیه می‌کنید؟

دیدگاه‌ها ۶